Friday, March 30, 2012

Kirpiklerin mi kisa? Dert etme, cozumu bu yazida. :)

Bundan 3 hafta oncesine kadar kisacik, ok gibi dumduz kirpiklerimi birazcik daha uzun gosterebilmek icin tasarim urunu rimellere deli gibi paralar dokuyor, Amazon dan/Ebay den deniz asiri takma kirpik siparisleri veriyordum.
Internette kirpik uzatma ilaclarina bakarken cesitli urunlere rastladim: Revitalash, Idollash, vs gibi internetten siparis verilen (cok pahali) urunler disinda receteyle satilan Latisse gibi ilaclar da vardi. Kullanici yorumlarina baktim:
* Revitalash hicbir ise yaramiyormus.
* Idollash cok iyiymis ama onun da bir suru sahtesi varmis, gercegini bulmak zormus.
* Latisse ise yariyormus ama hem cok pahali, hem de doktorda surekli yazdirmak da ayri bir eziyet/maliyetmis. Zaten cok da gitmiyormus.
Bunlari zaten bulamadim bulundugum yerde.
Arastirirken "Latanoprost" diye bir ilac etken maddesine rastladim. Aslinda Glaucoma (goz tansiyonu) tedavisinde kullaniliyormus ama tesadufen kirpik uzatma, kalinlastirma, hatta kirpik olmayan kel bolgede kirpik cikartma ozelligini kesfetmisler.
Hemen doktor arkadasima sordum ise yarar mi, zarari olur mu, guvenli mi diye. "Bulursan hemen al!" dedi.

En kolay bulunan versiyonu "Xalatan". 2.5 ml sisesi sanirim 40 TL civari. Ben 2 haftadir kullaniyorum, yarilanmadi bile. Sanirim 2-3 ay dayanir 1 sise.
Ben temiz bir rimel fircasina (Body Shop un seffaf kas/rimel jelinin tupunun yarisini atip onu kullanmaya basladim bu is icin) 1-2 damla damlatip her gun 1 kere kirpiklerime iyice yediriyorum. 2 haftadir kullanmama ragmen kirpiklerim %50 uzadi ve kalinlasti.
Dikkat etmeniz gerekenler:
* Diger tum rimel, far, vs de oldugu gibi asla gozunuze kacirmayin. Hatta bunda biraz daha dikkatli olun, cunku ilac sonucta. Bir de cok yakiyor azicik bile degse.
* Alt kirpiklerinize asla surmeyin, yoksa cok kotu uzuyormus. Ben resimlerini gordum Google da ve cok korktum. :/
Etkinin devamli olmasi icin surekli kullanmak gerekiyor. Cunku bu genetik bir degisim saglamiyor. Bir kirpigin omru 6-8 hafta kadar, o dustu mu etki gidiyor. Yani duzenli kullanim sart.

Turkiye de Xalatan bulamazsaniz bir benzeri varmis: Glokoprost. Internetten gordugum kadariyla fiyati da 20-25 TL kadarmis. Konsantrasyonu ayni, etkileri de ayni olsa gerek.

Kirpikleri oldugundan uzun gostermek icin gecici yollari da ayri bir postta yazacagim.

Kullanirsaniz, yorumlarinizi bekliyorum. :)

No comments:

Post a Comment